Rask levering
Ingen toll
Fri frakt over 499kr
Bangerhead-teamet!
Velg avdeling

Spørsmål & svar

Ask us anything!

Stiller du et spørsmål får du et svar, våre kunder har fått mange svar under vår tid. Her har vi samlet de vanligste spørsmålene slik at du raskere kan få hjelp med dine funderinger. Oversiktelig sortert per kategori - as we like it.

Kundekonto

Hvordan oppretter jeg en kundekonto?
Det er enkelt å registrere seg på Bangerhead og det tar bare et par minutter. Dette gjør du ved å klikke på knappen Konto lengst oppe i høyre hjørnet. Klikk deretter på knappen Registrer deg nå. Etter at du har oppgitt dine personlige oppgifter og e-postadresse klikker du på Lagre. Du kan også registrere deg ved å kople til din Facebook. Vi sender deg en bekreftelsemail når din kundeprofil har blitt skapt.
Er det gratis å opprette en kundeprofil på Bangerhead?

Det er gratis å opprette og uforpliktende å opprette en kundeprofil hos oss. Du må ha en kundekonto for å kunne handle på vår nettside. Om du ikke skaper en konto på egen hånd, kommer dine kundeopplysninger til å registreres automatisk når du gjør din første bestilling. Dette for at vi skal kunne søke opp bestillingen din i tilfelle du skulle ha noen spørsmål eller ønsker å gjøre noen endringer.

Hvorfor blir ikke mitt personummer godkjent?

Du må oppgi ditt personnummer på følgende måte: ddmmååxxxxx. Om dette ikke funger er du velkommen til å kontakte vår kundeservice så hjelper vi deg gjerne.

Kan jeg avslutte min kundekonto?

Din kundeprofil kan naturligvis avsluttes når som helst selv om dette gjør at vi blir veldig lei oss. Om du ønsker å gjøre dette, vennligst kontakt vår kundeservice via vårt kontaktskjema.  

Jeg har glemt mitt passord. Hva gjør jeg?
Hvis du glemmer passordet ditt er det ikke noe problem – klikk bare på Glemt passord under fliken der du logger inn. Etter du har fylt i den e-postadressen du har oppgitt under registrering vil vi sende deg en sikkerhetskode via e-post. Nærmere forklaring på hva du så skal gjøre får du i mailen. 
Hvordan endrer jeg passordet mitt og mine personlige opplysninger?

For å endre ditt passord eller dine personlige opplysninger går du på Logg inn på ditt kundekonto (lengst oppe i høyre hjørnet). Klikk deretter på fliken Instillinger. Gjør deretter de endringer du ønsker og klikk på knappen Lagre.

Ordre & retur

Reserveres varene i handlekurven?

For å unngå at du blir skuffet vil vi påpeke at de varene du legger i handlekruven ikke blir reservert automatisk. Så pass på å fullføre betalingsprosessen så fort som mulig - ellers kan produktet bli utsolgt i mellomtiden ved høy etterspørsel.

Er min ordre registrert?
Ordrebekreftelse sendes omgående til e-postadressen som er oppgitt ved bestilling. Er du usikker på om din ordre har blitt registrert, vennligst kontakt kundeservice innen du legger en ny bestilling.
Hvor kan jeg se min ordrestatus?
For å se din ordrestatus går du inn på din kundekonto (lengst oppe i høyre hjørnet). Klikk deretter på Bestilling. Velg den aktuelle orderen og klikk på kollinummeret. Der får du informasjon om ordrestatus og hvor din pakke befinner seg.
Jag finner ikke min ordre på min kundekonto?

Det kan være fordi du har registrert to forskjellige kundekontoer hos oss. Kontakt gjerne vår kundeservice via kontaktskjemaet under så slår vi sammen de to profilene. Da samles all informasjon på ett og samme sted og alle dine bonuspoeng regnes sammen.

Kan jag kombinere flere ordre?

På grunn av tekniske årsaker har vi dessverre ingen mulighet til å kombinere flere bestillinger i etterkant. Så for å unngå ekstra fraktkostnader pass på å legg orderen etter du har lagt til alle produktene du ønsker å kjøpe.

Kan jeg endre eller avbestille min ordre?
Om du vil avbryte din ordre eller deler av den, vennligst kontakt kundeservice så fort som mulig! Dersom vårt lager allerede har rukket å behandle din bestilling er dette dessverre ikke mulig. Da får du gjennomføre en retur. Behandlingstiden for en innkommende retur tar vanligvis mellom 1–3 uker. Vi administrerer alle returer direkte når de kommer inn og du vil få din faktura makulert, alternativt få din kortbetaling kreditert eller en ny vare hjem i posten.
Jeg angrer mitt kjøp. Hva gjør jeg?
Full angrerett gjelder innen 30 dager fra du har hentet ut pakken din. Angreretten gjelder under forutsetning at varen holdes i vesentlig uforandret tilstand og i de tilfeller der varen er plombert skal denne være ubrutt. Kontakt alltid kundeservice angående dette. OBS! Ingen frie returer gjelder ved angret kjøp.
Jeg vil bytte eller returnere en vare. Hva gjør jeg?
Du har 30 dagers åpent kjøp fra den dagen du har mottatt din pakke, forutsatt at produktet returneres ubrukt i uskadet originalforpakning og i de tilfeller der produktet er plombert skal denne være ubrutt. Du velger selv om du vil bytte til et annet produkt eller få pengene tilbake. Ved retur eller bytte betaler du selv returkostnaden. Husk å alltid kontakte kundetjeneste om bytte eller retur. Merk returpakken tydelig med Bangerhead, ditt ordrenummer og se til at følgesseddelen er med i pakken. Vi anbefaler at du sporer din retur da vi ikke står for pakker som ikke kommer fram. Pakken sendes til:  

Bonver Logistics / Bangerhead
C/O Postens Godssenter
0060 OSLO

OBS! Ingen frie returer gjelder ved bytte og retur
.
Hva gjør jeg dersom jeg har fått tilsendt feil vare eller om varen er ødelagt?
Hvis du har fått hjem en vare som viser seg å være defekt eller feilaktig på noen måte kan du returnere denne helt uten kostnad. Reklamasjoner skal gjøres innen rimelig tid fra det at kunden har mottatt ordren. Kontakt kundetjeneste om du har en reklamasjon, så sender vi ut en returlapp til deg. Når varen er blitt levert til Bangerhead sender vi ut et nytt produkt til deg, alternativt betaler tilbake totalbeløpet. Merk reklamasjonspakken tydelig med Bangerhead, ditt ordrenummer og se til at din følgeseddel er med i pakken. 
Pakken sendes til:


Bonver Logistics / Bangerhead
c/o Postens Godssenter
0060 OSLO


Jeg har gjort en retur. Når får jeg pengene tilbake?
Ved reklamasjon eller returnert kjøp får du tilbake dine penger innen 30 dager fra den dagen Bangerhead mottok reklamasjonen eller returen.

Betaling

Hvilke betalingsmetoder er tilgjengelig hos Bangerhead?

Du kan velge mellom kortbetaling med Visa/Mastercard, PayPal eller fakturabetaling via Klarna. Vi har også en delbetalingsløsning med Klarna Konto. Les mer om vilkårene for Klarna faktura her.

Koster det noe å velge faktura som betalingsmetode?
På Bangerhead tar vi 39 kr i fakturaavgift.  Ved fakturabetaling henviser vi til Klarnas kjøpsvilkår. Betalingsvilkår er 14 dager. Ved forsinket betaling utgår en påminnelsesavgift med det beløp som er tillatt ved lov. 62 kr samt forsinkelsesrente med 8.50 % + gjeldende referanserente. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk og leveringen skjer til folkeregistrerte adresse. 
Må jeg oppgi mitt personnummer for å bestille hos Bangerhead?

Ved fakturakjøp krever vi personnummer av sikkerhetsmessige grunner for både kunden og oss. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk og leveringen skjer til folkeregistrerte adresse. 

Er moms inkludert i prisen?

Det er inkludert 25 % moms på alle priser i vår webshop.

Hvordan fungerer lojalitetsprogrammet?
Hver gang du handler på Bangerhead får du poeng på det du kjøper. For hver krone du handler får du et poeng. Den første hver måned summeres dine innkjøp og du får en utbetaling i form av bonuspoeng. Når du har samlet sammen f.eks 6 000 poeng får du en bonussjekk verdt 300 kr. Bonussjekken finner du i kassen. For å se hvor mange poeng du har kan du logge inn på Mine sider og klikke på Lojalitetsprogrammet. Der finner du også bonussjekkens kode som du kan bruke i tilfelle sjekken av en eller annen grunn ikke synes i kassen. Kopier i så fall koden, klistre inn den i kassen under rubrikken Gavekort / Rabattkoder og klikk på Oppdater.
Jeg skal ha penger på mitt tilgodekonto. Hvor finner jeg disse?

Du finner pengene på ditt tilgodekonto lengst ned på siden når du er inne i kassen. Like før du klikker på Send bestillingen kan du velge å benytte den summen.

Hvorfor fungerer ikke min rabattkode?
Om du har en rabattkode som du vil bruke, skriver du den inn i kassen og klikker så på Oppdater. Det er viktig at du skiller op store og små bokstaver når du skriver inn koden og se gjerne igjennom Kjøpsvilkårene om du er usikker på hva som gjelder. Om du har noen spørsmål om en spesiell kode, kan du kontakte kundeservice via kontaktskjemaet under. OBS! Rabattkoder kan ikke kombineres med kampanjepriser. Det er ikke mulig å kombinere rabattkoder eller legge til en rabattkode i ettertid.
Hva skjer med rabattkoden om jeg sender tilbake flere varer?
Om du velger å returnere et produkt er det ikke mulig å få tilbakebetalt verdien for en brukt rabattkode. Om et produkt er defekt eller feilaktig tar vi tilbake varen og du får såklart muligheten til å bruke rabatten ved ditt neste kjøp.

Levering

Hvor lang er leveringstiden?
Vi sender alltid pakken samme dag eller dagen etter at du har gjort din bestilling. Alle pakker sendes med full sporbarhet til ditt nærmeste postkontor. Pakken leveres innen 2-5 dager med Bring. Hvis du bor i Nordland kan det ta en dag ekstra og bor du i Troms eller Finnmark kan det ta to dager ekstra før pakken kommer fram til postkontoret.
Hvordan fraktes varene?
Bestillingen din pakkes på lageret vårt i Stockholm og fraktes videre med Bring. De fleste pakker vil havne på ditt nærmeste postombud. OBS! Du må ikke betale noe toll eller moms! Den prisen du ser i kassen er det beløpet du må betale.
Hvor lenge ligger min pakke hos ombudet?
Din pakke ligger normalt i 14 dager hos postombudet før den sendes tilbake til vårt lager. En sms-avisering sendes ut, hentes ikke pakken etter det sendes også en e-mailavisering til deg. Ikke hentede pakker debiteres med en avgift på 249 kroner for å dekke de fraktkostnader som et ikke-hentet pakke innebærer.
Hvordan vet jeg at pakken min har kommet fram?
Når pakken din har kommet frem til ditt nærmeste utleveringssted får du en hentemelding, enten via e-mail eller som sms. Denne bruker du for å hente ut pakken. Om du skulle fått slettet din hentemelding eller mistet den kan du hente frem nødvendig informasjon på Mine sider under Bestillinger. For mer informasjon om dette, se under fliken Pakkesporing eller kontakt kundeservice.
Jeg har ikke mottat min pakke. Hva har hendt?
Samme dag som pakken sendes får kunden en e-post med leveringsinformasjon. Her finnes en lenke for sporing av forsendelsen. Ofte ligger pakken på utleveringsstedet selv om hentemeldingen ikke har kommet frem. Dersom pakken ikke er mottatt etter én uke, anbefaler vi å kontakte Kundeservice omgående for å undersøke saken nærmere.
Sender dere varer til andre destinasjoner enn Norge?

Vi sender pakker til Norge, Sverige, Finland, Åland og Sverige. Om du ønsker å bestille en pakke til Sverige kan du gjøre dette på Bangerhead.se. Vil du bestille en pakke til Finland eller Åland, vennlig besøk Bangerhead.fi

Kan jeg sende pakken til en annen adresse?
Dersom du ønsker å sende pakken du bestiller til en annen adresse må du velge å betale med kort eller PayPal. Vi har ingen mulighet til å sende din bestilling til en annen adresse enn den der du er folkeregistrert dersom du ønsker å betale med faktura. Dette grunnet sikkerhetsmessige årsaker og risikoen for bedrageri.
Hvor mye koster frakten?
Dersom din bestilling overstiger 499 kr vil det være fri frakt. Ved øvrige bestillinger er fraktavgiften 49 kr.  

Sikkerhet

Hvordan vet jeg at deres betalingssystem er helt sikker?
For betaling med kort benytter vi oss av selskapet DIBS Payment Services AB, som er en leverandør for sikre betalingsløsninger på internett. DIBS er ledende innen betalingstjenester i Norden. Når du handler hos oss forflyttes du over til en kryptert sikker side der betalingen skjer. Ingen kontoopplysninger eller personopplysninger lagres av oss. Kortbetalingene består av en sikkerhetsstandards 3D-Secure som er en sikkerhetsstandard utviklet av VISA og Mastercard for å sørge for sikre betalinger over internett.
Hva er cookies?
En cookie er en liten tekstfil som spares på din data som blant annet forteller oss om ditt brukernavn hos oss og om du er en ny eller regelmessig besøk til butikken. Det finnes to ulike typer cookies, en som lagres permanent på din data og en såkalt sessionscookie. Sistnevnte er ikke lagret på din datamaskin og forsvinner når du lukker nettleseren. Din nettleser må akseptere cookies, ellers kan du ikke legge noen varer i handlekurven. Har du problemer eller spørsmål om dette kan du alltid kontakte vår kundeservice så hjelper vi deg.
Når kommer min pakke?
Vi sender alltid pakken samme dag eller dagen etter at du har gjort din bestilling. Alle pakker sendes med full sporbarhet til ditt nærmeste postkontor. Pakken leveres innen 2-5 dager med Bring. Hvis du bor i Nordland kan det ta en dag ekstra og bor du i Troms eller Finnmark kan det ta to dager ekstra før pakken kommer fram til postombudet. Vi tilbyr gratis frakt på alle kjøp over 499 kroner.
Hvorfor finner jeg ikke min ordre på Mine sider
Det kan være at du har registrert to ulike kundekonto hos oss. Kontakt i så fall vår kundtejeneste via formulæret nedenfor så slår vi sammens de ulike profilene. Da samles all informasjon på samme sted og alle dine bonuspoeng regnes sammens! Ordrebekreftelse sendes omgående til e-postadressen som er oppgitt ved bestilling. Er du usikker på om din ordre har blitt registrert, vennligst kontakt kundeservice innen du legger en ny bestilling.
Hvordan fungerer lojalitetsprogrammet?
Hver gang du handler på Bangerhead får du poeng på det du kjøper. For hver krone du handler får du et poeng. Den første hver måned summeres dine innkjøp og du får en utbetaling i form av bonuspoeng. Når du har samlet sammen f.eks 6 000 poeng får du en bonussjekk verdt 300 kr. Bonussjekken finner du i kassen. For å se hvor mange poeng du har kan du logge inn på Mine sider og klikke på Lojalitetsprogrammet. Der finner du også bonussjekkens kode som du kan bruke i tilfelle sjekken av en eller annen grunn ikke synes i kassen. Kopier i så fall koden, klistre inn den i kassen under rubrikken Gavekort / Rabattkoder og klikk på Oppdater.
Hva gjør jeg hvis jeg vil bytte eller returnere en vare?
Du har 30 dagers åpent kjøp fra den dagen du har mottatt din pakke, forutsatt at produktet returneres ubrukt i uskadet originalforpakning og i de tilfeller der produktet er plombert skal denne være ubrutt. Du velger selv om du vil bytte til et annet produkt eller få pengene tilbake. Ved retur eller bytte betaler du selv returkostnaden. Husk å alltid kontakte kundetjeneste om bytte eller retur. Merk returpakken tydelig med Bangerhead og ditt ordrenummer og send pakken til: Bonver Logistics / Bangerhead C/O Postens Godssenter 0060 Oslo
Hva gjør jeg om jeg har fått hjem feil vare eller en ødelagt vare?
Hvis du har fått hjem en vare som viser seg å være defekt eller feilaktig på noen måte kan du returnere denne helt uten kostnad. Reklamasjoner skal gjøres innen rimelig tid fra det at kunden har mottatt ordren. Kontakt kundetjeneste om du har en reklamasjon, så sender vi ut en returlapp til deg. Når varen er blitt levert til Bangerhead sender vi ut et nytt produkt til deg, alternativt betaler tilbake totalbeløpet. Merk reklamasjonspakken tydelig med Bangerhead og ditt ordrenummer og send pakken til: Bonver Logistics / Bangerhead C/O Postens Godssenter 0060 Oslo. 
Hvorfor fungerer ikke min rabattkode?
Om du har en rabattkode som du vil bruke, skriver du den inn i kassen og klikker så på Oppdater. Det er viktig at du skiller op store og små bokstaver når du skriver inn koden og se gjerne igjennom Kjøpsvilkårene om du er usikker på hva som gjelder. Om du har noen spørsmål om en spesiell kode, kan du kontakte kundeservice via kontaktskjemaet under. 

FRI FRAKT OVER 499KR / INGEN TOLL / RASK LEVERING