Bangerhead-teamet!
Velg avdeling

Spørsmål & svar

Ask us anything!

Her har vi samlet de vanligste spørsmålene vi får i kundeservice, slik at du raskere kan få hjelp med det du lurer på. Oversiktelig sortert per kategori - as we like it.

Kundekonto

Hvordan oppretter jeg en kundekonto?
Det er enkelt å registrere seg på Bangerhead og det tar bare et par minutter. Dette gjør du ved å klikke på knappen "Logg inn" lengst oppe i høyre hjørne. Det kommer opp en pop-up vindu hvor du klikker nederst på knappen "Registrer deg nå". Etter at du har oppgitt dine personlige oppgifter og e-postadresse klikker du på "Lagre". Du kan også registrere deg ved å koble til din Facebook-profil. Vi sender deg en bekreftelsemail når din kundeprofil har blitt skapt.
Er det gratis å opprette en kundekonto på Bangerhead?

Det er gratis og uforpliktende å opprette en kundeprofil hos oss. Du må ha en kundekonto for å kunne handle på vår nettside. Om du ikke skaper en konto på egen hånd, kommer dine kundeopplysninger til å registreres automatisk når du gjør din første bestilling. Dette for at vi skal kunne søke opp bestillingen din i tilfelle du skulle ha noen spørsmål eller ønsker å gjøre noen endringer. 

Hvorfor blir ikke mitt personnummer godkjent?

Du må oppgi ditt personnummer på følgende måte: ddmmååxxxxx. Om dette ikke funger er du velkommen til å kontakte vår kundeservice så hjelper vi deg gjerne.

Kan jeg avslutte min kundekonto?

Din kundeprofil kan naturligvis avsluttes når som helst, selv om vi naturligvis vil synes det er veldig trist. Om du ønsker å gjøre dette, vennligst kontakt vår kundeservice via vårt kontaktskjema.  

Jeg har glemt passordet. Hva gjør jeg?
Hvis du glemmer passordet ditt er det ikke noe problem – klikk bare på "Glemt passord" under fliken der du logger inn. Etter du har fylt i den e-postadressen du har oppgitt under registreringen, vil vi sende deg en sikkerhetskode via e-post. Nærmere forklaring på hva du så skal gjøre får du i mailen. 
Hvordan endrer jeg passordet og mine personlige opplysninger?

For å endre passord eller dine personlige opplysninger logger du inn i kundekontoen (lengst oppe i høyre hjørne). Klikk deretter på fliken "Instillinger". Gjør deretter de endringer du ønsker og klikk på "Lagre".

Ordre & retur

Reserveres varene i handlekurven?

For å unngå at du blir skuffet vil vi påpeke at de varene du legger i handlekruven ikke blir reservert automatisk. Så pass på å fullføre betalingsprosessen så fort som mulig - ellers kan produktet bli utsolgt i mellomtiden. 

Er min ordre registrert?
Ordrebekreftelse sendes omgående til e-postadressen som er oppgitt ved bestilling. Er du usikker på om din ordre har blitt registrert, vennligst kontakt kundeservice innen du legger en ny bestilling. 
Hvor kan jeg se ordrestatus?
For å se din ordrestatus går du inn på din kundekonto (lengst oppe i høyre hjørnet). Du vil automatisk komme til din egen hjemmeside, hvor du ser dine seneste ordrer. Du kan også klikke på "Bestillinger" for å få en full oversikt over alle ordrer. Du vil se ordrestatus med det samme, og du kan klikke på detaljer for å se hele ordren. Du kan klikke på "spore din ordre" for å få informasjon om hvor din pakke befinner seg. Sporingen er tilgjengelig så snart pakken er sendt fra vårt lager. 
Jag finner ikke ordren på kundekontoen?

Det kan være fordi du har registrert to forskjellige kundekontoer hos oss. Kontakt gjerne vår kundeservice via kontaktskjemaet under så slår vi sammen de to profilene. Da samles all informasjon på ett og samme sted og alle bonuspoeng vil regnes sammen.

Kan jeg kombinere flere ordre?

På grunn av tekniske årsaker har vi dessverre ikke mulighet til å kombinere flere bestillinger i etterkant. 

Kan jeg endre eller annullere min ordre?
Om du vil avbryte ordren eller deler av den, vennligst kontakt kundeservice så fort som mulig! Dersom lageret allerede har rukket å behandle din bestilling er dette dessverre ikke mulig. Da må du gjennomføre en retur. Behandlingstiden for en innkommende retur tar vanligvis mellom 1–3 uker. Vi administrerer alle returer direkte når de kommer inn og du vil få din faktura makulert, alternativt få din kortbetaling kreditert eller en ny vare hjem i posten. 
Jeg angrer mitt kjøp. Hva gjør jeg?
Full angrerett gjelder innen 30 dager fra du har hentet ut pakken. Angreretten gjelder under forutsetning at varen holdes i vesentlig uforandret tilstand og i de tilfeller der varen er plombert skal denne være ubrutt. Kontakt gjerne kundeservice angående dette. OBS! Ingen frie returer gjelder ved angret kjøp
Jeg vil bytte eller returnere en vare. Hva gjør jeg?
Du har 30 dagers åpent kjøp fra den dagen du har mottatt din pakke, forutsatt at produktet returneres ubrukt i uskadet originalforpakning og i de tilfeller der produktet er plombert skal denne være ubrutt. Du velger selv om du vil bytte til et annet produkt eller få pengene tilbake. Ved retur eller bytte betaler du selv returkostnaden. Kontakt gjerne kundeservice om du har spørsmål i forhold til dette. Merk returpakken tydelig med Bangerhead, ordrenummer og se til at følgesseddelen er med i pakken. Vi anbefaler at du sporer returen da vi ikke står for pakker som ikke kommer frem. Pakken sendes til:  

Bangerhead
c/o Cross Nordic Logistics, LSO
0060 Oslo
Norge

OBS! Ingen frie returer gjelder ved bytte og retur
.
Hva gjør jeg dersom jeg har fått tilsendt feil vare eller om varen er ødelagt?
Om du har fått hjem en vare som viser seg å være defekt eller feilaktig på noen måte kan du returnere denne helt uten kostnad. Reklamasjoner skal gjøres innen rimelig tid fra du har mottatt ordren. Kontakt kundeservice om du har en reklamasjon, så sender vi ut en returlapp til deg. Når varen er blitt levert til Bangerhead sender vi ut et nytt produkt til deg, alternativt betaler tilbake totalbeløpet. Merk reklamasjonspakken tydelig med Bangerhead, ditt ordrenummer og se til at din følgeseddel er med i pakken. 



Jeg har gjort en retur. Når får jeg pengene tilbake?
Ved reklamasjon eller returnert kjøp tilbakebetaler vi pengene innen 30 dager fra den dagen Bangerhead mottok reklamasjonen eller returen

Betaling

Hvilke betalingsmetoder er tilgjengelig hos Bangerhead?

Du kan velge mellom kortbetaling med Visa/Mastercard, PayPal eller fakturabetaling via Klarna. Vi har også en delbetalingsløsning med Klarna Konto. Les mer om vilkårene for Klarna faktura her.

Koster det noe å velge faktura som betalingsmetode?
På Bangerhead tar vi 35 kr i fakturaavgift.  Ved fakturabetaling henviser vi til Klarnas kjøpsvilkår. Betalingsvilkår er 14 dager. Ved forsinket betaling utgår en påminnelsesavgift med det beløp som er tillatt ved lov. 62 kr samt forsinkelsesrente med 8.50 % + gjeldende referanserente. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk og leveringen skjer til folkeregistrerte adresse. 
Må jeg oppgi mitt personnummer for å bestille hos Bangerhead?

Ved fakturakjøp krever vi personnummer av sikkerhetsmessige grunner for både kunden og oss. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk og leveringen skjer til folkeregistrerte adresse. Ved kortbetaling er det ikke nødvendig å legge inn personnummer. 

Er moms inkludert i prisen?

Det er inkludert 25 % moms på alle priser i vår webshop. 

Hvordan fungerer lojalitetsprogrammet?
Hver gang du handler på Bangerhead får du poeng på det du kjøper. For hver krone du handler får du ett poeng. Den første hver måned summeres dine kjøp og du får en utbetaling i form av bonuspoeng. Når du har samlet sammen f.eks 6 000 poeng får du en bonussjekk verdt 300 kr. Bonussjekken finner du i kassen. For å se hvor mange poeng du har kan du logge inn i din kundekonto og klikke på "Lojalitetsprogram". Bonusen din vil vises i kassen så snart du har nok poeng til å bruke disse som rabatt.
Dette er bonusnivåene:
2000 poeng:
50 kr
4000 poeng: 150 kr
6000 poeng: 300 kr
10.000 poeng: 550 kr
15.000 poeng: 1.000 kr
Jeg har penger på min tilgodekonto. Hvor finner jeg disse?

Når du har lagt til varer i handlekurven og kommer til kassen, vil det dukke opp en beskjed "Ønsker du å bruke tilgodebeløp på kundekonto?". Klikk på knappen "Bruk tilgodebeløp" om du ønsker å bruke det og gå videre. Summen vil justeres i neste steg i kassen. Eventuelt kan du velge "spare til senere" om du ikke ønsker å bruke beløpet på denne bestillingen. 

Hvorfor fungerer ikke min rabattkode?
Når du kommer til kassen vil du se at det står "Har du en rabattkode?" øverst i hjørnet av handlekurven. Om du har en rabattkode som du vil bruke skriver du den inn her og klikker "oppdater" før du lukker vinduet. Det er viktig at du skiller på store og små bokstaver når du skriver inn koden og se gjerne igjennom kjøpsvilkårene om du er usikker på hva som gjelder. Om du har noen spørsmål om en spesiell kode, kan du kontakte kundeservice. OBS! Rabattkoder kan ikke kombineres med kampanjepriser. Det er ikke mulig å kombinere rabattkoder eller legge til en rabattkode i ettertid. 
Hva skjer med rabattkoden om jeg sender tilbake flere varer?
Om du velger å returnere et produkt er det ikke mulig å få tilbakebetalt verdien for en brukt rabattkode. Om et produkt er defekt eller feilaktig tar vi tilbake varen og du får såklart muligheten til å bruke rabatten ved ditt neste kjøp.

Levering

Hvor lang er leveringstiden?
Vi sender alltid pakken samme dag eller dagen etter at du har gjort din bestilling, med forbehold om perioder hvor det er salg eller andre årsaker som gjør at lageret har ekstra mye å gjøre. I disse tilfellene kan det ta lenger tid. Alle pakker sendes med full sporbarhet til ditt nærmeste postkontor. Du får en hentekode så snart pakken har kommet frem. Pakken leveres innen 2-5 dager med Bring. Hvis du bor i Nordland kan det ta en ekstra dag, og bor du i Troms eller Finnmark kan det ta to dager ekstra før pakken kommer frem til postkontoret. 
Hvordan fraktes varene?
Bestillingen din pakkes på lageret vårt i Stockholm og fraktes videre med Bring. OBS! Du må ikke betale toll eller moms ved uthenting! Den prisen du ser i kassen er det beløpet du skal betale.
Hvor lenge ligger min pakke hos ombudet?
Din pakke ligger normalt i 14 dager hos postombudet før den sendes tilbake til vårt lager. En sms-varsling sendes ut. Hentes ikke pakken etter dette så sendes også et varsel på epost og du får flere varsel på sms. Uavhentede pakker debiteres med en avgift på 249 kroner for å dekke kostnadene det innebærer. 
Hvordan vet jeg at pakken min har kommet fram?
Når pakken din har kommet frem til ditt nærmeste utleveringssted får du en hentemelding, enten via epost eller sms. Denne bruker du for å hente ut pakken. Om du skulle fått slettet din hentemelding eller mistet den kan du hente frem nødvendig informasjon i kundekontoen. Når du sporer pakken vil det også stå informasjon om hentekode og frist for henting. For mer informasjon om dette se under fliken "Pakkesporing" eller kontakt kundeservice.
Jeg har ikke mottat pakken min. Hva har hendt?
Samme dag som pakken sendes får du en epost med leveringsinformasjon. Her finnes en link for sporing av forsendelsen. Av og til ligger pakken på utleveringsstedet selv om hentemeldingen ikke har kommet frem. Dersom pakken ikke er mottatt etter én uke, anbefaler vi å kontakte kundeservice omgående for å undersøke saken nærmere. 
Sender dere varer til andre destinasjoner enn Norge?

Vi sender pakker til Norge, Sverige, Finland og Åland. Om du ønsker å bestille en pakke til Sverige kan du gjøre dette på Bangerhead.se. Vil du bestille en pakke til Finland eller Åland, vennlig besøk Bangerhead.fi

Kan jeg sende pakken til en annen adresse?
Dersom du ønsker å sende pakken du bestiller til en annen adresse må du velge å betale med kort eller PayPal. Vi har ingen mulighet til å sende din bestilling til en annen adresse enn den der du er folkeregistrert dersom du ønsker å betale med faktura. Dette grunnet sikkerhetsmessige årsaker og risikoen for bedrageri.
Hvor mye koster frakten?
Dersom din bestilling overstiger 499 kr vil det være fri frakt. Ved øvrige bestillinger er fraktavgiften 49 kr.  

Sikkerhet

Hvordan vet jeg at deres betalingssystem er sikkert?
For betaling med kort benytter vi oss av selskapet DIBS Payment Services AB, som er en leverandør for sikre betalingsløsninger på internett. DIBS er ledende innen betalingstjenester i Norden. Når du handler hos oss forflyttes du over til en kryptert og sikker side der betalingen skjer. Ingen kontoopplysninger eller personopplysninger lagres av oss. Kortbetalingene består av en sikkerhetsstandards 3D-Secure som er en sikkerhetsstandard utviklet av VISA og Mastercard for å sørge for sikre betalinger over internett. 
Hva er cookies?
En cookie er en liten tekstfil som spares på din data som blant annet forteller oss om ditt brukernavn hos oss og om du er en ny eller regelmessig besøk til butikken. Det finnes to ulike typer cookies, en som lagres permanent på din data og en såkalt sessionscookie. Sistnevnte er ikke lagret på din datamaskin og forsvinner når du lukker nettleseren. Din nettleser må akseptere cookies, ellers kan du ikke legge noen varer i handlekurven. Har du problemer eller spørsmål om dette kan du alltid kontakte vår kundeservice så hjelper vi deg.