💄Opptil 25% på sminke! Bare denne uken > 💄
Favoritt
Handlekurv
Handlekurv ()

Å bli inspirert og handle skjønnhet på nett skal være så enkelt som mulig. Vi har derfor samlet de vanligste spørsmålene, slik at du raskere kan få svar på dine spørsmål. Finner du imidlertid ikke svaret her kan du alltid kontakte vår kundeservice.

Kundekonto

  • Jeg har glemt passordet. Hva gjør jeg?
    Om du har glemt ditt passord så kan du enkelt gjenopprette det ved å klikke på "glemt passord?" når du forsøker å logge inn. Angi den e-postadressen du anga når du skapte din kundekonto så sender vi deg en sikkerhetskode via e-post.
  • Hvordan fungerer lojalitetsprogrammet?
    Hver gang du handler hos oss får du poeng på det du kjøper. Hvor mange poeng du får avhenger av hvor mye du handler for. 30 dager etter kjøpet får du en registrering i form av poeng. Når du så vil, kan du velge å bruke dine bonuspoeng. Antall poeng kan du se i kassen ved å klikke på "Bruk bonuspoeng". Bonuspoengene er gylidge i ett år fra ordredato.

Bestilling

  • Reserveres varene i handlekurven?
    Produkter du legger i handlekurven reserveres i 30 minutter fra det øyeblikket de legges i handlekurven.
  • Er min bestilling registrert?
    Ordrebekreftelse sendes omgående til e-postadressen som er oppgitt ved bestilling. Om du ikke finner ordrebekreftelse i innboksen kan det være lurt å sjekke søppelposten. Er du usikker på om din bestilling har blitt registrert? Vennligst kontakt kundeservice før du legger en ny bestilling. 
  • Hvor kan jeg se ordrestatus?
    For å se din ordrestatus kan du logge inn på din kundekonto. Under "Bestillinger" finner du ordredetaljer og status på samtlige bestillinger.
  • Jeg finner ikke bestillignen på kundekontoen?
    Det kan årsakes av at du har registrert to forskjellige kundekontoer hos oss. Kontakt gjerne vår kundeservice så slår vi sammen de to kontoene. Da samles all informasjon på ett og samme sted og alle bonuspoeng vil regnes sammen.
  • Kan jeg kombinere flere bestillinger?
    På grunn av tekniske årsaker har vi dessverre ikke mulighet til å kombinere flere bestillinger i etterkant. 
  • Kan jeg endre eller kansellere min bestilling?
    Om du vil avbryte hele eller deler av bestillingen ber vi deg vennligst kontakte kundeservice så fort som mulig! Dersom lageret allerede har behandlet din bestilling er det dessverre ikke mulig å gjøre endringer eller kansellere. Da må du returnere bestillingen. Behandlingstiden for en retur er vanligvis mellom 1-3 uker. Vi administrerer alle returer så snart de kommer inn, og vi vil enten sende et nytt produkt, makulere fakturaen eller kreditere kortbetalingen.
  • Jeg har ikke fått ordrebekreftelse.
    Ordrebekreftelse sendes omgående til e-postadressen som er oppgitt ved bestilling. Om du ikke finner ordrebekreftelse i innboksen kan det være lurt å sjekke søppelposten. Du finner også dine ordre under "Bestillinger" på når du logger inn. Finner du ikke bestillingen der er det mulig at bestillingen ikke har gått gjennom eller at en annen feil har oppstått. Vennligst kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg!

Betaling

  • Hvilke betalingsmetoder er tilgjengelig hos Bangerhead?
    Du kan velge mellom kortbetaling med Visa/Mastercard, PayPal, direktebetaling med Trustly eller fakturabetaling via Qliro. Vi har også en delbetalingsløsning med QliroKonto. Les mer om vilkårene for Qliro Faktura her. Ved øvrige spørsmål gjeldende betaling via Qliro ber vi deg kontkate Qliros kundeservice.
  • Hvordan fungerer Qliro faktura?
    Qliro gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nettet. Fakturaen forfaller til betaling innen 14 dager fra fakturadato. Fakturaen vil bli sendt via e-post til e-postadressen du oppgir ved kjøpstidspunktet. Ved en eventuell for sen betaling sendes en påminnelse til deg, og det påløper et gebyr for sen betaling på 70 kroner og en rente på 8,50 % + gjeldende referanserente. Ved ytterligere forsinkelse vil det bli lagt til et lovfestet innkrevingsgebyr. Ved fakturakjøp forbeholder vi oss retten til å gjøre et kredittoppdrag gjennom Qliro AB. Innsamling og behandling av personopplysninger og kredittinformasjon er nødvendig for at vi skal kunne behandle 14-dagers kredittforespørsel. Du kan også velge "kjøp nå, betal senere", samt konto- og delbetaling. For mer informasjon om Qliros vilkår, klikk her.
  • Må jeg oppgi mitt personnummer for å bestille hos Bangerhead?
    Ved fakturakjøp krever vi personnummer av sikkerhetsmessige grunner for både kunden og oss. Med personnummert kontrolleres kundes folkeregistrerte adresse mot den adressen kunden oppgir ettersom vi bare godkjenner utsendelse til godkjent adresse. Ettersom faktura er en form for kreditt, trenger vi også kundens personnummer for å avgjøre kundens kredittverdighet, samt hvilket beløp kunden kan handle for. Dette gjør vi via Qliro.
  • Hvorfor fungerer ikke min rabattkode?
    Du kan bruke rabattkoder i kassen ved å klikke på "Legg till rabattkode eller gavekort" og skrive inn rabattkoden. Det er viktig at du skiller mellom store og små bokstaver når du skriver inn koden, og se gjerne gjennom vilkårene for rabatten om du er usikker på hva som gjelder. Har du spørsmål gjeldende en spesifikk kode, kan du kontakte vår kundeservice. Obs! Rabattkoder kan ikke kombineres med kampanjepriser. Det er ikke mulig å kombinere rabattkoder eller legge til en rabattkode i ettertid.
  • Hva skjer med rabattkoden om jeg sender tilbake flere produkter?
    Om du velger å returnere et produkt er det ikke mulig å få tilbakebetalt verdien for en brukt rabattkode. Om et produkt er defekt eller feilaktig tar vi tilbake varen og du får selvsagt muligheten til å bruke rabatten ved ditt neste kjøp.
  • Jeg har penger på min kundekonto. Hvor finner jeg disse?
    Du kan se pengene på din kundekonto når du er i kassen. Du finner aktuelt beløp der det står "Bruk beløpet på din kundekonto". Klikk på "Bruk tilgodebeløp" om du ønsker å bruke beløpet eller klikk på "Spar til senere" om du ikke ønsker å bruke beløpet på denne bestillingen.

Retur

  • Jeg angrer mitt kjøp. Hva gjør jeg?
    Du har 30 dager åpent kjøp fra den dagen du har mottatt pakken. Angreretten gjelder under forutsetning at varen er ubrukt, uskadet og i de tilfeller der varen er plombert skal denne være ubrutt. Ved retur eller bytte betaler du selv returkostnaden på postkontoret. Legg ved følgeseddelen om du fortsatt har den. Vennligst kontakt kundeservice ved spørsmål: hei@bangerhead.no. Håndtering av reklamasjoner og returer tar vanligvis 1-3 uker. Du vil motta returkvittering på mail når returen er registrert hos oss.

    Obs! Ved angret kjøp står du selv for returkostnaden.
  • Jeg vil bytte eller returnere en vare. Hva gjør jeg?
    Du har 30 dager åpent kjøp fra den dagen du har mottatt pakken. Angreretten gjelder under forutsetning at varen er ubrukt, uskadet og i de tilfeller der varen er plombert skal denne være ubrutt. Ved retur eller bytte betaler du selv returkostnaden på postkontoret. Vil du utføre et bytte returnerer du varen du ikke vil ha, og bestiller ønsket vare som en ny ordre. Så snart returen er mottatt og registrert vil vi utføre en tilbakebetaling eller makulere fakturaen. Obs! Ved angret kjøp står du selv for returkostnaden.

    Merk returpakken tydelig med Bangerhead, ordrenummer og legg med følgeseddelen om du fortsatt har den. Har du fått gaver ved kjøp, av produktet du vil returnere, må gavene følge med i returen. Vi anbefaler at du sender pakken med sporing da vi ikke står for pakker som ikke kommer frem. Send den til:

    Bangerhead
    c/o Reach Logistics
    c/o LSO
    0060 Oslo
    Norge
  • Jeg vil reklamere et produkt. Hva gjør jeg?
    Om du har fått en vare som viser seg å være defekt eller feilaktig på noen måte kan du returnere denne helt uten kostnad. Reklamasjoner skal gjøres innen rimelig tid fra du har mottatt ordren. Vennligst kontakt kundeservice for håndtering av din reklamasjon: hei@bangerhead.no.

    Vil du reklamere et produkt fra ghd? Det gjøres her: "ghd retur skjema"
  • Jeg har gjort en retur. Når får jeg pengene tilbake?
    Håndtering av reklamasjoner og returer tar vanligvis 1-3 uker. Du vil motta returkvittering på mail når returen er registrert hos oss.

Levering

  • Hvor lang er leveringstiden?
    Vi sender ordren samme (virke)dag om du gjør bestillingen før kl. 12. Gjøres bestillingen etter kl. 12 sendes ordren neste virkedag.

    Bring Pakke: sendes med full sporbarhet til ditt nærmeste postkontor/post i butikk. Du får en hentemelding på SMS så snart pakken har kommet frem. Normal leveringstid er 1-3 virkedager.

    Bring Postpakke: sendes uten sporing, og leveres direkte til postkassen, i en pose på døren (uten signering), eller til nærmeste utleveringssted. Husk å ha med husnummer i adressen. Normal leveringstid er 2-4 virkedager.

    Instabox: leveres til utvalgt Instabox. Hent ut pakken med en PIN-kode som du mottar på SMS (legitimering med BankID kan kreves). Normal leveringstid er 1-2 virkedager.
  • Hvordan fraktes varene?
    Din bestilling pakkes på vårt lager i Borås, Sverige og fraktes videre med Bring til Norge. Obs! Toll og 25% MVA er inkludert i alle priser du ser på nettsiden. Prisen du ser i kassen er totalbeløpet.

    Bring Pakke: sendes med full sporbarhet til ditt nærmeste postkontor/post i butikk. Du får en hentemelding på SMS så snart pakken har kommet frem. Normal leveringstid er 1-3 virkedager.

    Bring Postpakke: sendes uten sporing, og leveres direkte til postkassen, i en pose på døren (uten signering), eller til nærmeste utleveringssted. Husk å ha med husnummer i adressen. Normal leveringstid er 2-4 virkedager.

    Instabox: leveres til utvalgt Instabox. Hent ut pakken med en PIN-kode som du mottar på SMS (legitimering med BankID kan kreves). Normal leveringstid er 1-2 virkedager.
  • Hvor lenge ligger pakken min hos Posten/Instabox?
    Posten: Etter at sendingen har kommet til postkontoret, har du 14 dager hentefrist. Hentes ikke pakken før hentefristen sendes varsel på e-post og SMS. Uavhentede pakker debiteres med en avgift på 249 kroner for å dekke kostnadene det innebærer.

    Instabox: Pakken din blir liggende i boksen i tre dager (helgedager regnes som halve dager). Etter tre dager henter Instabox pakken din tilbake til deres lager, og innen 10 dager kan du bestille ny utkjøring til samme eller et annet smart skap, uten at det koster noe ekstra. Instabox varsler deg alltid dagen før de henter varen tilbake, og du kan selvsagt kontakte dem hvis du har spesielle ønsker!
  • Hvordan vet jeg at pakken min har kommet frem?

    Bring Pakke: Når pakken er levert til utleveringssted får du en hentemelding via e-post eller SMS. I hentemeldignen finner du informasjon som hentekode og hentefrist.

    Bring Postpakke: Postpakker kan ikke spores og vi kan dermed ikke se nøykating hvor pakken befinner seg. Om pakken ikke får plass i postkassen så vil den om mulig bli hengt i en pose på døren (uten signering), eller eventuelt bli levert til nærmeste utleveringssted. Om den blir hengt på døren vil du få SMS fra Bring når de har levert den, og ellers får du en SMS med hentekode om den kan hentes på utleveringssted, likt Bring Pakke.

    Instabox: Du kan finne informasjon om beregnet leveringstidspunkt for pakken ved å følge sporingslenken du får via SMS. Du får tilsendt PIN-koden for å hente ut pakken din, på SMS så snart pakken er fremme.

  • Jeg har ikke mottat pakken min. Hva har hendt?
    Samme dag som pakken sendes får du en e-post med leveringsinformasjon. Her finnes en link for sporing av forsendelsen, om pakken din kan spores. I blant kan pakken ligge på utleveringsstedet selv om hentemelding ikke er sendt ut. Dersom du ikke mottar hentemelding om pakken etter en uke, anbefaler vi deg å kontakte kundeservice for å undersøke saken nærmere: hei@bangerhead.no.
  • Sender dere pakker til destinasjoner utenfor Norge?
    Vi sender også til Sverige, Finland og Danmark.
  • Kan jeg sende pakken til en annen adresse?
    Dersom du ønsker å sende pakken til en annen adresse, må du velge kort eller PayPal som betalingsmåte. Dersom du ønsker å betale med faktura må du velge din folkeregistrerte adresse. Dette grunnet sikkerhetsmessige årsaker og risikoen for bedrageri.
  • Hvor mye koster frakten?
    Du får fri frakt på alle ordre over 499 kroner! Ved øvrige bestillinger er fraktavgiften:

    Bring Pakke (med sporing): 49 kr
    Bring Postpakke (uten sporing): 29 kr
    Instabox: 39 kr

Sikkerhet

  • Hvordan vet jeg at deres betalingssystem er sikkert?
    For betaling med kort benytter vi oss av selskapet Qliro AB, som er en leverandør for sikre betalingsløsninger på internett. Qliro har status som
    kredittmarkedsselskap og står dermed under tilsyn fra det svenske Finanstilsynet. Når du handler hos oss forflyttes du over til en kryptert og sikker side der betalingen skjer. Ingen kontoopplysninger eller personopplysninger lagres av oss. Kortbetalingene består av en sikkerhetsstandards 3D-Secure som er en sikkerhetsstandard utviklet av VISA og Mastercard for å sørge for sikre betalinger over internett. 
  • Hva er cookies?
    En cookie er en liten tekstfil som spares på din enhet, som blant annet forteller oss om ditt brukernavn hos oss og om du er en ny eller regelmessig besøker hos oss. Det finnes to ulike typer cookies, en som lagres permanent på din enhet og en såkalt sessionscookie. Sistnevnte er ikke lagret på din enget og forsvinner når du lukker nettleseren. Din nettleser må akseptere cookies, ellers kan du ikke legge noen varer i handlekurven. Har du problemer eller spørsmål om dette kan du alltid kontakte vår kundeservice så hjelper vi deg: hei@bangerhead.no.